Followers

Khamis, 10 Mei 2012

Tentang Seseorang

Assalamualaikum kau .

Title hari ni agak jiwang . Aku rindukan die . Die yang melahirkan aku . Die yang membesarkan aku . Pengorbanan yang die lakukan untuk aku tak terbalas dengan harta bende . Even nyawa aku pon tak dapat balas pengorbanan die .

Die yang dulunye berjuang separuh mati nak melahirkan aku . Bagi aku susu dari badan die sendiri . Besarkan aku . Bagi aku ape yang aku nak . Sikit pon die tak pernanh mengungkit . Sikit pon die tak pernah mintak bayaran atas ape yang die buat .

Hati seorang ibu kan ? Ape yang anak die nak , die bagi . Kalau anak die buat salah, die maafkan walaupun anak die ni selalu lukakan hati die .

Hari tuh aku call die .

Aku : Mak , orang nak mintak berkat ni . Nak exam kan .

Mak :  Mak selalu memberkati anak-anak mak . 

Bile si die dah cakap macam tuh , air mata mesti mengalir . Kan ? Sayangnye seorang ibu dekat anak die ,  selalu memberkati and doakan anak die . Jauh ke dekat ke . Anak yang nak exam , die yang buat solat hajat . Pengorbanan tuh . Macam mane aku as seorang anak ni balas ? Macam mane aku sebagai seorang anak ni nak jage hati die selalu macam die jage hati anak die nie ? *menangis teresak-esak*

Macam tadi , mesej die , bagitahu tak berape yakin dengan exam kali nie .

Aku : Mak , tak kompiden la sebab carry mark teruk sangat

Mak : Tak ape . Yang penting kari mak sedap .

Aku : Mak ni , boleh gurau pulak mase-mase macam nie .

Mak : Yelah , kalau mak serius nanti kau pulak tension .


Nampak tak point aku ? Macam mane seorang ibu memahami anak die ? Macam mane die pulak yang tanak bagi anak die pressure . Aku ? Baik ke aku ni as seorang anak ? Sedangkan mak aku jadi seorang mak yang terbaik untuk aku , anak yang terlalu banyak dose dengan die .


Okey , rindu kat die sangat-sangat . Cakap dalam phone je tak lepas rindu pon . Aku jarang call mak kalau rindu sangat sebab aku takut aku nangis . Haha . Manje ke ?
Bukan manje . Tapi terlalu menyayangi insan itu .



p/s: Mengalir laju pulak air mata bile taip entry nie . Haiseymeng ! Tak macho dah .

2 ulasan:

Encik Suami berkata...

betul la tue carenye.nak exam better call mak..mintak mak doakan skali.
semoga dpt menjawab dgn tenang dan mendapat keputusan yg boleh diibanggakan.Insya-Allah.

DHIQA nA.IM berkata...

insyaALLAH .. bile dpt restu mak ngn ayh tuh rse tenang je