Followers

Ahad, 22 April 2012

Perangai Pelik 1#

Assalamualaikum kau !

haipp kau yang di sana ! Aku nak story sikit pasal perangai pelik aku . Aku akan jadi tak betul kalau handphone aku tak berbunyi . Aku akan make sure sehari handphone aku berbunyi .Sekali pon tak pe lah !




Kalau sehari tuh handphone aku tak berbunyi , aku mesti pandang handphone tu dengan pandangan tak puas hati . Confirm nye la . Then dengan berat hati   aku akan mesej seme orang . Kalau tak ada orang balas mesej aku , straight away , tanpa memikirkan apa-apa aku call terus dieorang . And aku akan lagi bengang bila aku call tapi sorang pon tak reti nak angkat . Ape punye perangai aku call tamau angkat . Kalau awek-awek dan pakwe-pakwe call laju pulak kau angkat kan . Ha ni memang mendatangkan kemarahan lagi .

Aku call seme orang . And bila aku sampai tahap call parents aku , dieorang tak angkat jugak , aku dah rasa nak baling phone 'mahal' aku tu . Aku syak handphone ni dengki dengan aku ! Instinct aku kuat menghasut aku untuk syak handphone aku tuh . Aku syak bila aku call and text orang , dieorang tak dapat pon call and text aku tuh. Macam aku tak wujud . Aku call dieorang bukan sekali , tapi berkali-kali . Aku kalau boleh tanak la bersangke buruk dengan handphone tercinta tuh kan . Tapi bila dah tak orang pedulikan aku , aku tak puas hati. Kejadah ape pulak seme orang busy masa aku call !


So , dengan baik hati aku akan bagi handphone aku tuh masa untuk die betulkan diri sendiri . Aku pandang handphone aku sambil usap-usap die dengan lembut . Saje aku nak bagi die stim ! Moge-moge die nak la perbaiki diri . Aku kalau boleh tanak la guna kekerasan nie . Mase aku usap-usap die penuh perasaan tuh , aku cakap-cakap dengan die .

" Sayang ! Janganla macam nie . Jangan la buat hal "

Macam tuh la ayat aku untuk die . Nak make sure care aku berkesan , aku gune suara paling manja aku yang aku ade .Biar die cair sikit dengan tuan die nie ! Biar die tergoda ! Biar die kalah dengan godaan aku !*gelak jahat*

Tapi ! Kalau care aku still tak bagi kesan dekat die , aku akan naik angin ! Aku jadi tak puas hati . Aku jadi macam nak tukar handphone baru .

So , dengan penuh kekejaman , aku akan cabut bateri phone aku tuh . Cabut macam tuh je without turn it off . Then handphone tuh aku campak . Maksud aku campak atas tilam . Biar die melantun-lantun sakit !Padan muke die .

Lepas aku kire 1 sampai 10 aku pasang balik bateri tuh . On handset and tunggu die loading . Cett ! Loading pon lembab ! Still nak buat perangai agaknya . Nak tunjuk ketidakpuasan hati la kononnye kan . Tapi aku pukul-pukul bontot handphone aku kuat-kuat . Biar die rase ! Biar nanti tak de la nak buat perangai celaka die tuh lagi .


Bile dah on , aku try call and mesej orang tertentu . Contoh macam parents aku and mr. angry bird . Bile dieorang angkat , kompem aku rasa puas . Mase tuh aku taw , handphone aku dah tak berani lawan cakap aku .



Tapi kejadah ape yang seme orang buat bile lepas aku dah bercakap-cakap dengan benda tak hidup nie , still dieorang tak angkat phone ?


p/s: Bila aku rajin baca balik text yang orang send dekat aku kat conversation , text mr. angry bird mesti ade kat conversation akak aku . Celaka ape jadi macam tuh ?

Tiada ulasan: