Followers

Rabu, 25 April 2012

Cara Hidup Di Asrama/Hostel

Assalamualaikum kau ..
Petang tadi aku baru selesai buat assignment . Assignment RC and RL circuit simulation . Yup ! And paling hebad bile soalan ditukar pukul 8.30 malam semalam . Assignment punye due date hari nie, 24 April 2012,pukul 5 petang . Memang bertungkus lumus buat calculation and graf yang baru . Simulation lagi la . Pukul 4.30 tadi baru hanta . Setelah seharian tak makan and minum . Dah macam puasa .Tapi ni la life sebagai student kan ?
Ahh ! Aku stress sampai naik jerawat kat pipi . T_T

BERBALIK PADA TAJUK ! 
Aku memang bengang bila orang duduk kat hostel tapi die buat macam die duduk sorang die . Faham maksud aku ?
Bila dengan slumber beruknye die tak pikir pasal orang lain . Kalau pasal bising or ape-ape boleh diconsider lagi sebab biase la buat bising untuk menghilangkan stress . Not a big deal asalkan tak ade la macam kau histeria ke hape . Pasang lagu kuat-kuat sampai orang bilik sebelah dengar pon aku tak kisah . At least dapat sedikit hiburan . ye ke idok ?
Tapi pasal kebersihan memang aku bengang . Jangan kau cakap kau buat kotor tuh untuk menghilangkan stress ! Aku memang langsung tak boleh nak terime . Sikit pon aku tak kan terime alasan bodoh kau tuh . Okey ! entry ni untuk perempuan or lelaki yang duduk asrama or hostel ye ! LELAKI & PEREMPUAN! same je .

Aku tak kisah kalau kau pakai underwear or panties or bra yang tak basuh seminggu pon . Tuh kau punye pasal . Yang berkurap kau , bukan aku ! Tapi bile kau tak gheti jage kebersihan tandas, singki yang kite gune same-same aku jadi bengang sikit .  okey ! Aku tipu . Aku bukan bengang sikit, tapi banyak .

Okey . Untuk tak membuang mase . Mari kite belajar kebersihan ape yang kite kene jage .

SINGKI
Helo ! Singki tuh bukan kau sorang je nak gune ! Kejadah ape kau buang sisa-sisa megi kau dalam singki ? sisa-sisa kulit buah yang kau kupas and yang paling aku tak boleh terima sudu plastik ? Kau tak reti bezakan tong sampah dengan singki ? watdehel ?
SINGKI BUKAN TEMPAT UNTUK BUANG SAMPAH!
Sumpah due bende tuh sangat berbeza okey ! Kalau engkau tak nampak perbezaan tuh , sile cek mata kau dekat klinik ! Masalah kau dah kritikal sangat dah tuh .


Lagi 1 , kalau kau nak basuh tangan kau yang kotor , bile kau makan , boleh tak tolong pulas paip tuh dengan tangan kau yang tak kotor ? Ke kau memang makan gune due-due tangan ? Rakus betul kau nie ye!
Tak pon kau bagi alasan ,tangan kau sakit or sebagainye . Tak pe ! Aku terime alasan kau ! Tapi sile cuci balik kepala paip tuh supaye tak ade la berminyak je . Orang lain pon nak gune jugak ok . Bukan kau sorang je .
And again, bila kau gune singki untuk basuh pinggan sile jangan biarkan minyak-minyak dari sisa makanan kau tuh kotorkan singki tuh . Kalau kau geli ,cucur dengan air and letak sabun banyak-banyak . Tak ade masalah pon ! Ni tak ! Kau biarkan je macam tuh ? Sampai singki tuh berbau busuk yang amat . Ewww! Yang tu lagi disgusting tawwww!!
Lagi 1 , kau tak payah nak penuhkan singki tuh dengan pinggan and cawan kotor kau . Kau ingat ni rumah kau ? Lepas gune letak je ?Amboii ! Kau ade orang gaji kat sini ? BASUH LA !! Tak geli ke biar pinggan tuh lame-lame ? Busuk taw tak ? Kenapa tak boleh nak fikir nie ? Kalau malas basuh , buang je pinggan tuh ! Senang ! Tak de la kau kene basuh and then tak de la mata aku sakit tengok pinggan kotor kau tuh !
Lain kali, sebelum kau balik hostel , kau pergi kedai, beli mangkuk and pinggan kertas. So lepas pakai , buang je! Erghh ! Tolong ingat yang kat sini , macik cleaner BUKAN ORANG GAJI kau ! Faham ? Die dibayar untuk basuh tandas and cuci lantai je ! Bukan tukang basuh pinggan or tukang cuci barang peribadi kau !
And tolong bile meludah , sile cuci ludah korang tuh ! geli taw tak ? Aku tak cakap jangan meludah .. tapi basuh la . Ke kalau kau kat rumah ade orang gaji tolong cucikan ludah kau ? erghh ! BEHAVE yourself !
Dah besar ! Dah masuk asrama bagai ! Kau datang sini untuk belajar, not just learn about academic but learn how to get on your feet by yourself ! Belajar berdikari . Kalau bende sekecil ni pon kau tak mampu nak buat, macam mana kau nak hidup nanti ? Macam ni ke kelakuan kau kalau kau duduk dengan mak mertua kau ? Macam nie ? Tolong la fikir pasal orang lain . Sampai bile kau nak orang lain cucikan ludah and kahak kau tuh ?
erghh ! Aku yang tengah tulis ni pon dah rase nak muntah ! Siot sangat !


ARGHH ! Aku rase panjang sangat dah entry nie . Baru pasal 1 bende ! Bende lain lagi ? Kalau nak cerite detail macam xsopan pulak .
Nanti aku ade mase aku cerita lagi . Buat entry panjang-panjang pon , rajin pulak kau nak bace kan ? haishh !

p/s: stress and homesick :"(






Tiada ulasan: