Followers

Jumaat, 4 Mac 2011

anak dara dan SERAI ~~

hei you olzz...heh..gedik nak mampus kan????cet..diam !!
korang semua tahu apa itu serai..aku eja lagi okeh..S.E.R.A.I....S.E.R.A.I...S.E.R.A.I..

okeh..gambar-gambar di atas ialah serai..

hari ni dhiqa naim nak mengakui bahawa aku tidak pandai masak menggunakan serai..dan semalam..pertama kali aku masak menggunakan serai..aku masak paprik..dan sebagai seorang perempuan aku ngaku aku tak taw camne nak gune serai tuh*aku malu dengan penyataan aku sendiri tapi itulah hakikatnye..

so semalam aku pon masak paprik..mule la sesi menyediekan bahan-bahan untuk diblender..sampai la giliran serai nie..huh..dalam otak aku dah proses macam-macam perbualan

"eh..camne nk potong serai ni..nak gune yang nipis ni skali ke??eh..kene buang rasenye..tapi nak buang yang belah mane nie??eh..nak kene tanye ayah nie..errrr..agak-agak kene ape-ape tak kalu tanye soalan pasal serai ni kat ayah??eh..nape aku debor nie??eh..nak g tanye ke tak payah nie..tapi kalu tak tanye nanti die datang dapo cek kije aku tak ke naya..eh..camne nie..errrr...tak pe la..gi tanye jap"

so aku ngan debornye tanye la kat ayah aku yang tersayang

aku:ayah !!errrr..batang serai nie nak kene buang ke???
ayah:owh..batang serai nie ke??meh sini batang serai tuh
aku:*dengan lurus bendulnye bagi la kat ayah aku
ayah:batang serai ni kaw letak kat tepi telinge..baru la orang taw kaw pandai masak..
aku:=.='


owh man !!sungguh sarcastic orang tua itu !!aku rase macam nak tampar diri sendiri 9 kali bile dengar die jawab cam tuh..then panjang la bebelan die kat aku..

ayah:tu la kaw ikah..selame nie mak masak kaw tak nak tengok..kaw ingat masak tuh terus pnadai tak payah belajar ke??seme bende kene belajar..kalu kaw tanye bende yang kaw tak penah tengok mak kaw gune tak pe lah..ni tak setakat serai tuh je kaw dah macam tuh..lain kali tengok betol-betol..
ni tak..asyik pikir nak kawen je..nak kawen..nak kawen..tapi serai pon jadi masalah kat kaw

see..kaw tengok..hebad tak aku kene bile tanye die pasal serai??hebad kan??haha

alalla..aku tak taw pasal serai pon bukan bermakne aku tak pandai masak..pandai je weh..cume masakan aku tak de la gune serai kan..hahah..erghhh..tapi insyaALLAH memang aku tak kan lupe la peristiwe serai nie..haishhhh...sungguh aku akan rindu ayah aku kalu aku tengok serai*ayah aku ade je kat umah..die dh pencen..hahah..saje je nk gedik-gedik rindu ayah sendiri..korang patut cube jugak untuk rindu ayah korang

hari ni pon aku still masak gune serai..aku masak asam pedas ikan keli(tulis ngan perasaan bangge)..gune serai..hari ni memang aku dah tak tanye ayah aku camne nak gune serai tuh..yela wei..kalau aku tanye jugak memang aku jenis anak yang nak mintak penampo dari mak bapak sendirik la kan..??*kalu tak penampo memang aku dapat rotan la kan??errr..kat umah aku dah la ade 2 batang rotan..tak ke naye ??

 p/s:owh..aku baru taw ayam tuh mengawan jugak..aku tak taw plak selame nie..haha..ingatkan die cam otomatik leh dapat telor tuh*aku budak baru blaja..kalu aku tak taw korang kene la bagitaw kan...

Tiada ulasan: