Followers

Sabtu, 5 Mac 2011

dah taw ye??

puhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh*tiop blog..hope orang bace n3 nie di tengah malam

J(bukan name sebenar) sering menghabiskan waktunya dengan membuang masa..masanye sering dihabiskan dengan membace novel cinta dan membalas sms lelaki-lelaki yang tidak dikenali..gaye hidop beliau yang slumber tahap cipan tuh tak ade langsung ghupe calon spm..

walaubagaimanapon,sepanjang tahun itoo..jika terdapat test atau exam tak de la plak die mengalami kegagalan hidop..hal ini terjadi sebab dak J nie ske study last-last minute..bile study last-last minute lagi senang nak ingat katenye...bile pikir semule ape yang dak J ni kate betol la jugak kan??tapi sempat lak dak nie cover semue chapter yang die tak study mase sebuk melayan jantan*kasar tak bahase aku??

rahsia si J nie ialah..die akan study lewat malam selame seminggu sebelom exam..tapi aktiviti study tuh hanye bermule pada pukol 1 pagi sahaje..tuh pon lepas tak de jantan nak melayan die dah..kawan-kawan si J ni selalu tegur die..

kawan:minah.kaw nie tak takot ke doe study malam-malam..dah la menjejaskan kesihatan badan..bahaye lak tuh..kaw study sorang-sorang..jangan jadi giler la wei..dah la lite off pkol 11 kan??bleh lak kaw tak penah kantoi..
J:ala wei..relax ar..aku memang tak de mase nak study time prep..ramai orang text aku..kalau aku tak balas  dieorang cakap aku sombong..kan??lagipon aku pandai-pandai ar..selame ni pon aku oke je kan??
kawan:aku risau la wei..aku takot kaw jumpe bende bukan-bukan je..kaw tuh perempuan..study tengah-tengah malam kat bilik study..tak elok..aku as kawan kaw risau la wei..
J:tarappa la wei..kaw takot aku jumpe hantu ke wei??alalalala..relax la..kalu aku jumpe hantu aku suh dieorang bagi dieorang punye otograf k??kite leh la simpan buat kenangan..kan dah last year
kawan:up to you la kawan..aku dah bagitaw lagi kaw nak buat men-men kan??


malam tuh..seperti malam-malam sebelom exam J memulekan misi menyelinap ke bilik study..pintu ditutup rapat..langsir diturunkan..lilin dinyalakan di atas tin biskut..J mule menelaah..


tok !!tok !!tok !!
"eh..sape pulak yang nak kantoikan aku nie??"

tok!!tok !!tok !!

bunyi ketukan di pintu semakin kuat..J pantas membuka pintu bilik study..suasana gelap di luar..sunyi..J mule rase nak marah..die berpaling..tibe-tibe satu tangan memegang bahunye..kelihatan kawannye berdiri sambil tersenyum sumbing..

J:hoh.kaw..aku ingat hantu mane tadi..cett..kaw saje kan nak takotkan aku??
kawan:la..kaw kate tak kesah..aku baru prank sikit kaw dah cuak..
J:of coz la wei..cettt..wei..kaw teman aku la malam nie bleh??
kawan:yela..aku memang nak temankan kaw..(sambil tersenyum manis)

J duduk berdepan dengan kawannye di meja study..kawannya hanya memandang dengan senyuman yang tak lekang dari bibir..tengah syok-syok study..tak de angin..tak de taufan tibe-tibe pen yang dipegang J tercampak ke bawah meja..die pon cepat-cepta tundukkan kepale nak ambik pen tuh..die pandang kat kerusi yang kawan die duduk..tak ade kaki yang terjuntai..die dah mule cuak..die cepat-cepat ambik pen die..nota fizik di perenggan terakhir segera disalin..dan cube diingati formulenye walaupon kecuakan dah menguasai diri..

J:wei kaw..aku dah siap study la..kaw nak tunggu lagi ke??
kawan:eh..awal sangat kaw habis study??
J:erk??aku penat la kawan
kawan:*tersenyum sumbing.kaw penat ke kaw dah taw??

  time tuh jugak J pengsan !!




hah..korang perasan tak??cite hantu macam nie selalu ade kat asrama,,yeahhhh..aku tak paham jugak kan??kenape hostel mesti ade cite seram..saje nak buat budak tak nak duk asrama ke hape??cetttt...

Tiada ulasan: