Followers

Ahad, 20 Februari 2011

cara untuk mengelakkan hantu dari ikot balik umoh!!

assalamualaikum...hai seme..ceh..tibe-tibe aku jadi rajin kan nk mngucapkan hai kat korang-korang seme..well..haha..btw..korang taw tajuk ni pasal ape??hurmm?aku dapat tips nie dari ayah aku..kire-kire sejam yang lepas.

ayah aku kate..kalau kaw  tak nak hantu ikot kaw balik..kaw bg salam kat die..heh??iye..bagi salam..then mesti antu tuh terpikir

eh..manusia nie nampak aku???

then kaw buat ar muke garang sikit..konon-konon kaw nampak die...then kaw maki-maki la sikit...kaw herdik ye..sebab bende nie memang takot kalu manusia marah-marah die..heh..


haha..aku bagitaw bende yang betol okeh..meh nk bagi beberape situasi..

SITUASI 1:

kamal ondeway pergi pejabat..on his halfway of the jouney,he finally remembered that he left his important document at home..so he decided to went back home..die tengok jam dah lambat..tapi ape-ape pon die kene jugak amik dokumen tuh kan..

so bile die masuk umah..die sempat bagi salam even die nak cepat and xde orang kat dalam rumah...bismillah dibace.salam tetap diberi..

okeh ye kawan-kawan..apabila situasi ini berlaku..akan terjadi 1 perbualan antare kaum kerabat jin dan iblis

nampaknye kite dah kehilangan tempat tinggal..kita terpaksa pergi dari sini

hoh??phm??maksudnye..bila kita masuk rumah..kita bagi salam ..otomatik jin or iblis dah xleh tumpang rumah kite..y not??eh..sebab dah kompem rumah kite rumah orang islam..and die xleh duduk kat rumah tuh selagi kite mngamalkan salam dan ajaran islam yang lain..

 hah..macam tuh jugak mase makan..tapi mase makan xde la plak kite nak bagi salam kan.tapi kite amalkan bace doa..bile kite amalkan seme tuh..akan terjadi perbualan antare kaum yang kite tidak nmpak tuh

nampaknye kite bukan sahaje kehilangan tempat tinggal..kite juge kehilangan makanan..

okeh??paham x??ape yang aku cube cakap nie..kalu korang balik tengah-tangah malam tuh kan..then korang rase seram sejuk kan bile nak masuk rumah..ayat-ayat lazim seme korang dah x ingat..al maklumla..terlalu takot..then korang bleh je bagi salam..nescaye jin or setan or iblis takkan masuk ke rumah korang..then kalu nak rase lebih selmat bce 3 Qul an AL-Fatihah sebelom masok rumah..


hoh??okeh??
dapat ape yang aku cube sampaikan??


p/s:sungguh pelik ari nie..tadi bile aku mandi tadi aku pulas paip..tapi air kat shower tuh still mencurah-curah..ghupe-ghupenye..aku g pulas paip lain..bukan yang shower punye..cetttt...ase cam nak hentak pale kat bantal lak..camne lak aku bleh jadi sengal macam tuh..erghhhhh

Tiada ulasan: