Followers

Selasa, 20 November 2012

Build a trust

Assalamualaikum kau di situ serta kau di sana !

Kau tengah buat ape sekarang ? Melantak ?Atau bersantai ?
Aku baru selesai exam final paper first iaitu Electric Circuit II. Alhamdulillah selesai . Selesai paper first rase macam dah paper last .d(-\\\)b

Okey ! Back to the topic . Trust ! Kepercayaan ! How to build it ? Kau tahu ? Kau yang tengah menyanyi tuh , tak payah nak sibuk menyanyi lagu Bob the Builder sangat la kan . Ini mase untuk serius . Bukan main-main . Tutup  mulut kau yang nak tersenyum tu dengan stokin cepat . Be serius okey !

Kau dah kenapa nak serius bagai ?

Hidup ni kena serius . Takkan hari-hari nak playing around . Dah besar kan ?Dah boleh fikir kan ?

Kau nak marah sape ?

Aku bukan nak marah sape-sape . Aku bukan orang gila yang nak marah-marah orang tanpa sebab . Yang gila tu mungkin kau . Tapi aku yakin bukan aku . Okey ?

Kau nampak tak menarik bila kau marah-marah macam nie .

Aku kan dah cakap , aku tak marah . And thanks sebab otomatik kau cakap aku menarik bila aku tak marah kan ? Ahaa ! Aku suke .

Ape yang kau nak story pasal trust ?Story cepat lah !

Eh . Kau pulak marah kenapa ? Actually , kite sendiri tahu bile kepercayaan yang kite bagi orang, tapi orang tu salah gune , kite akan susah nak percaya die dah kan ? Betul tak cakap aku ?

Bila orang tuh dah mencalarkan kepercayaan yang kite bagi kat die , otomatik kite susah dah nak percaya die . We can forgive, but to forget and give our trust again it may take a decade . Am i right ?

So camne kite nak build trust tuh ?



For what nak bagi trust tu semule ?Tak gune !

Haipp . Give a chance . Setiap orang patut diberi peluang . Try to trust him/ her . But dont give it all , have a bit of suspicious . Jangan terus tak percaye . Maybe die dah berubah . Sape tahu kan ? Try to build it with a little of faith that the person has changed for good.

Kalau die lansung tak berubah ?

 Thats why aku cakap , percayakan die , tapi jangan sepenuhnye . Sebab kite ni kalau terlalu percayakan orang , at the end kite yang sakit . Kan ?






Tuh je ?

Yup ! Tuh je yang aku nak story hari nie . Aku tahu entry panjang tapi point sikit kan ?Tapi tuh la care aku menulis .




p/s: Muka naik ruam yang teruk PLUS demam yang tak kebah-kebah . What do i do ?


Tiada ulasan: