Followers

Rabu, 29 Jun 2011

day 1 at the gym !!

haiip !! hari ni berbekalkan baju lengan panjang labuh hingga ke buku lali , track suit yang boleh muat 3 pasang kaki , tudung labuh hingga ke lutut * okeh ..tipu* aku pergi gym . Yea !! Gym yooo !! Erghh !! Dalam gym tuh just aku dengan akak aku je perempuan . Yang lain semua kaum yang berlawanan dengan aku and kakak aku * ayat cam cilake* . Aku dengan semangat nak kurus ikot je akak aku yang dah 2 minggu pergi ulang alik gym tuh . Bersemangat tak aku ??


Aku nak kurus and thanks to orang sekeliling aku dieorang semua support aku ! Thanks korang .. Sayang korang ketat-ketat !! * bagi flying kiss sambil melambai-lambai*


Pergi kat sana , mata aku dihidangkan dengan pemandangan yang macam ni
hebad kan ??


Tapi aku tak tergoda sebab aku taw bile je inche drummer start work out * betol ke salah ?* aku kompem badan die lagi power ! Tapi tanak la macam ahli bina badan tuh . Derrr  dah tak seksi dah bagi aku kalau camtuh .

Ahh ! Kenapa cakap pasal badan lelaki pulak ni ? Im not a pervert !


Sambung balik . Mana tadi ?? owh ..Gym . Masuk je dalam gym tuh terus pergi kat basikal elektrik tuh . Yang boleh set gear berape nak bagai tuh kan . Aku pon main benda tuh . Maksud aku mengayuh dengan penuh bersemangat . Tapi damn ! Sakit bontot aku ! Kaki aku pendek nak samapi ke tempat pengayuh tuh ! Tapi aku tetap bersemangat . Oit . Tepukla tangan der ! Bagi la aku semangat sikit ! grrrrr


Then bila aku dah tak sangup tahan sakit kat bontot terus aku pergi naik treadmill . Owh . Aku tak de la bersemangat nak berlari atas benda alah tuh .Berjalan dengan gaya gedik je . Tak elok derr perempuan berjogging . Jatuh peranakan aku nanti . Sape nak betolkan balik ?? Kau ?? erghh ! Ntah kau tahu ke tak peranakan tuh ape . cittt !!


lebih kurang camnila
Lepas tuh aku dah agak terhuyung hayang dah sikit ! Aku dah panik ! Aku rase macam benda alah ni bergerak ke depan . Damn !! Aku dah pening rupenye ! So aku stop . Ahh .. Dah lencun baju aku . Rase hebad je bile dah berpeluh . Dalam hati dah cakap

' Cukuplah kalori aku bakar hari ni . Tanak bakar banyak-banyak . Sayang !'

Tapi bila difikirkan balik

 ' erghh ! aku bayar der nak masuk ni . Nak maen 2 benda je ! Rugi nak mati kau !'

So aku teruskan dengan aktiviti menyihatkan badan . Memang sampai terketar-ketar la kaki aku ! Abang- abang katang kat sane steady je , siap jerit-jerit bagai . Aku pon dah bersemangat balik sebab dieorang cam jerit kat aku je bagi semangat * perasan * so aku teruskan dengan gigih . Kalau pasni dada aku leper jangan tanya aku maen benda alah ape kat gym tuh * muka ketat* sebab ade 1 alat tuh perlukan aku menolak guna dada . YA ! Dada  !!


Last sekali aku maen basikal lagi sekali . Tapi basikal ni basikal yang ade tempat duduk yang lagi selesa . Yang rendah . Yang sessuai dengan kaki aku yang terlebih panjang and seksi ni . Ahh ! Aku lupe cerita . Masa aku tengah syok berjalan atas treadmill tuh , ade sorang brader yang agak rendang die sama dengan aku pergi maen basikal yang aku maen tadi . Alah , basikal yang hampir merabakkan bontot aku tuh * ayat cilake lagi* . Sebelom dia naek atas basikal tuh die pergi betolkan kedudukan sit tuh dulu . Tak bagi tinggi ! Cilake ! Tak de pulak brader-brader kat situ bagitahu aku sit tuh boleh di naek turunkan ketinggian die . Padahal aku rase habis kuat dah aku dengan akak aku mengadu bontot sakit . Lagi bersemangat aku jalan atas treadmill tuh lepas aku tengok abang tuh .

Eh , panjang pulak . Mane tadi ? Maaf ! sambung ye wahai kau ! Last tuh aku ride basikal yang lagi selesa . Aku dengan bersemangat suruh brader Acio tolong setkan mase and benda alah yang laen . Owh . Brader ni kawan abang aku  . So die dengan baeknye setkan hill . Ye !! Maksudnye berbasikal untuk ke atas bukit . Habis setting semua bagai aku pon naek ! Kat pemegang basikal tuh dah berjejeh-jejeh peluh brader tuh . So aku tak pegang la handle die . Aku kayuh ikot kemampuan aku . Perlahan-lahan .

Tengah syok layan perasaan boleh pulak timer tuh tak berjalan ! Siot ! Sakit kaki aku mengayuh . Lepas timer tuh dah bergerak aku bawak slow lagi . Ahh ! Kau jangan banyak mulut mengate aku . Kaki aku sakit dah pas maen benda alah yang laen tuh . Tiba-tiba datang semula brader Acio tuh .

'Dik ! Kayuh lagi dik . Paling perlahan 80kms ! Cepat dik ! Konsisten ! Tangan pegang kat sini 
( sambil tunjuk tempat pemegang yang penuh dengan peluh die)'


Aku dalam hati dah memaki bagai sebab kaki aku sakit . Tapi bukan salah brader tuh .Dia just nak tolong je kan . Thanks bro !. Tapi aku buat jugak macam die suruh . Aku tengok timer die makin perlahan  . Err .. Mungkin aku yang nak cepat . Damn ! Lepas brader tuh dah blah aku slowkan kayuhan aku ! Aku dah busuk ! Peluh dah banyak keluar . Kalori dah terbakar semua ! okeh ! Aku tipu . Bukan semua la yang terbakar .

Tapi time yang aku setkan ade lagi 10 MINIT ! Aku teruskan even kadang-kadang aku rase kaki aku dah tak bergerak . Actually boleh je kalau aku nak terus turun dari basikal tuh tapi bila terbayang muka-muka yang gigiH bagi semangat kat aku tambah pulak brader tuh jerit-jerit dari jauh suruh aku konsisten aku tak jadi stop . Teruskan jugak . Bila dah habis tuh aku turun and aku dah rase nak muntah ! Muka aku macam orang baru pas beranak ! Then lepas dah okeh sikit aku ajak akak aku balik .


Gym tuh kecik je . Orang ramai giler . Lelaki la kan . Kau nak jalan-jalan dalam gym tuh kau kena meraba orang . Sebab sempit sangat . Okeh ! Aku tipu lagi ! grrrr ..Suke tipu-tipu sekarang kan ? Sape ajar ntah !


Eh ! Panjang pulak aku merapu hari nie ! grrrrr ..

Mekaseh kau yang tengah baca ! Ye kau yang comel tuh juge ! Thanks . Selamat tinggal ..



p/s : pas balik gym ingat nak bermanja -manja dengan inche drummer tapi die lak bad mood ! Sedih . Nak nangis boleh ?? T_T

Tiada ulasan: