Followers

Sabtu, 2 April 2011

SIHIR~~macam mane kaw define ??

sihir??? ye.. manusia zaman sekarang ni memang suke sihir-sihir ni.. mungkin terpengaruh dengan cerita Harry potter..
aku mangse sihir .. ye !!

ehhhh.. kaw jangan tak percaye pulak..!! jangan LARI ye..teruskan bace entry aku nie..sepak laju-laju kalau kaw tak bace* aku pakse nie*

aku bukan nak bukak pekung di dada..
ape yang aku nak TEKANkan dalam entry ni ialah care perubatan yang ade zaman sekarang.. ye !!

aku pernah berubat secare tradisional.. tuh pon bile aku dah habiskan mase seminggu kat hospital tanpe tahu sebab ape..
ye !! penyakit aku tak dapat diEXPLOREkan oleh pihak hospital..

sepanjang kat hospital  aku asyik kena buat urine test untuk make sure aku tak pregnant..

??

ha?? pelik kan ?? pesal nak test pregnant tak pregnant kan ??

sebab aku sakit tak boleh makan .. aku muntah setiap pagi..
ye !! morning sickness..
then bile pegang perut aku..kompem bergerak-gerak..
macam ade baby menendang..
hebad tak ??
yeaaaa..hebad giler aku rasee..
aku siap buat scan ye..kaw pernah ??* sile ketuk kepale sendiri sebab aku bangge dah pernah scan perut*


ramai kawan-kawan aku..kawan-kawan parents aku suruh bawak berubat tradisional..ye la.. mase tuh cukup 2 bulan aku tak boleh makan..

mule-mule parents aku bawak pergi berubat kat 1 pusat perubatan ni.. okeh .. !! aku rahsiakan name pusat ni..tempat ni dikendalikan oleh seorang ustaz lulusan universiti..

ustaz : saya picit sikit jari awak ye..kalau sakit bagi taw ye
aku   : okeh
ustaz : (amik tisu..picit tangan jari tanagn aku beralaskan tisu tuh)
aku  : sakit ( muke tahan sakit)
ustaz : memang ade nie..(sambil geleng-geleng kepale)

so ustaz tuh bace beberape ayat kat kepale aku..limau..air..kapur..then die suruh aku mandi and minum air tuh..semua sekali 62 ringgit !! yeeee !! aku datang kat situ 2 kali.. sile kaw kire sendiri berape kos die !!


then lepas tuh pergi pulak aku ke sebuah rumah macik nie..errr..panggil die nenek..ye..nenek ni mude je lagi..anak die pon umo 7 tahun gitu..
kenape panggil nenek ??
errrrrrr..tak tahu doe..semue panggil nenek..
nenek ni die perasap colok..errrr.. kompius kan di situ ?? katenye senang nak panggil benda yang ade dalam badan..okeh !! then aku pergi kat situ 2 kali.. kat situ die dapat keluarkan dari badan aku

  • kemenyan putih
  • minyak
  • batu jalan
banyak rupenye..SANTAU ?? er..aku pon tak tahu..aku siap mandi lagi kat situ.. aku kena pakai kain basahan yang warne putih..owhhh !! aku mandi sendiri la yek !! adesss =,="

tapi lepas tuh ayah aku nak stop jumpe die..ayah aku cakap takot terlalu taksub dengan die.. yela.. aku pon tak nak jumpe lagi..laen macam jep..habis tudung aku bau colok..


lepas pergi jumpe nenek tuh..aku jumpe pulak dengan kawan ayah aku..die ade pendamping..errr...raden name die..bile die berubat die akan panggil pendamping die..
berubat dengan pak cik nie ade syaratnye..kena petik sendiri..ayah aku petik limau..air yasin pon kena bace sendiri..lenkuas ke ape ntah die suh amik kat pokok..errr.. aku kurang ingat pulak sebab bukan aku yang sediekan semua tuh..ayah aku !! haha * motif aku gelak ??*

mase raden tuh datang..die tanye ape tujuan panggil die and sebagainye..semua tuh ayah aku yang jawab..

ha ?? aku tak de mulut ke ??

errr..ade jep..comel lagi mulut aku..tapi ayah aku kan wali aku..*tak de kaitan pon*

tapi aku bangge bile raden tuh cakap 'ini budak bagus'..
heeee..then sepanjang die berubat tuh die suruh aku bace ayat qursi sebab takot aku tak sedar.. Alhamdulillah  sepanjang rawatan tuh aku sedar..
then lengkuas yang ayah aku ambik tuh muda dan bertanduk..
ape maksudnye ??
maksudnye bende tuh baru lagi dalam badan aku and bertanduk !! yeeee !! benda tuh bertanduk !!
lepas berubat tuh pak cik tuh bagitaw aku..

pak cik : kalau nanti malam tidur ade orang usik kaki..bangun..tengok kat luar tingkap ye..tengok siape yang hantar..

memang tak de la aku tidor malam tuh !! takot doe nak tengok kat luar !! kalau kaw kaw sanggup ??


pas berubat dengan pak cik tuh aku tak pergi sekolah seminggu sebab tak larat..* dah memang biase tak pergi sekolah ..paling lame aku tak pergi sekolah sebulan..*

then tak lame pas tuh aku dapat taw isteri pak cik tuh meninggal dunie dalam keadaan misteri..hurmm..dah ajal kan.. ?? * pe kate mase kaw bace ni kaw sedekahkan AL FATIHAH kat arwah isteri pak cik nie..oke tak cadangan aku ??*


lepas berubat dengan pak cik nie.. aku berubat dengan ayah kawan aku..pak cik ni panggil kawan die dari indon datang..kiyai..
berubat dengan kiyai ni laen sikit..die pakai bunga
aku kena carik
7 jenis bunga
setiap jenis tujuh kuntum

then pergi rumah kawn aku ni kat beserah..errrr..ke kat balok ?? errrr.. kat mane ye ?? aku lupe mungkin !!

kat sane aku siap muntah lagi..mase mandi tuh aku shower kat rumah kawan aku jatuh atas kepale !! giler sakit.. nak marah je aku rase..

kiyai tuh kate ade sekor lagi tak nak keluar .. errrr.. maksudnye memang banyak la benda tuh dalam badan aku kan ?? * sile kaw pengsan sekarang *


dah tarik banyak kali tak nak keluar jugak.. aku balik dengan keadaan tak sembuh sepenuhnye pon..
aku mandi bunge pukol 12 malam sebab aku lewat pergi rumah kawan aku tuh..kaw bayangkan la..besoknye ade exam kimia..trial !! huh.. senget kepale aku..


then mak aku bawak aku pergi berurut kat balok !! owhhhhh !! yang nie baru kat balok !! rumah kawan aku tadi kat beserah..

heeeeee~~

actually mak aku risau bile tengok aku tak pergi sekolah.. ye la !! aku nak SPM kot..
mak aku nak pakse pergi sekolah mak aku tak sanggup sebab nampak keadaan aku..
kaw bayangkan aku tengah jalan pergi dapur nak hantar pinggan aku boleh terduduk tengah-tengah dapor tuh sebab sakit !! hurmm.. kesian mak aku jage aku !!

mase pergi berurut tuh aku rase tak sedap hati pulak..seram sejuk badan aku..aku kena cabut semua baju and pakai kain batik jep..

hajah tuh mule urut aku..mase die urut muke aku tuh aku rase nak tampar je die sebab sakit !! SUMPAH sakit giler..die kate muke aku dah hilang seri..

then die mule urut badan aku..mase tuh aku mule tak sedar.. aku dah start terajang-terajang dah..suare aku mase tuh dah jadi cam suare jantan.. * kaw boleh tukar-tukar suare ?? *

mase tuh la terjadinye dialog antare jin dengan mak aku dan hajah..

 jin : ikah aku punye !! aku nak die jadi bini aku !! 

mase tuh mak aku just mampu beristigfar je..ye la kaw !! jin kawin dengan anak kaw yang baru umo 17.. memang la terkejut kan ??

mase tuh la hajah tuh suh die keluar and aku tanpe dapat kawal badan aku bersujud care buddha  kat depan hajah tuh..
jin tuh tak nak keluar..die tak nak sebab takot tuan die marah..
mase berubat tuh jugak aku dapat tahu salah seorang yang ubat aku tuh turut meninggalkan khadamnye dengan aku..hurmmm..
aku mengharapkan die ubat aku tapi laen pulak yang jadi,..sepak laju-laju baru kaw taw !!

untuk pengetahuan kaw..mase berurut tuh one part of my body BENGKAK...and sampai sekarang bengkak tuh tak hilang ..ade lagi.. heee.. masih panas..macam ade benda hidop dalam tuh..aku pon tak tahu..


tapi sepanjang aku sakit aku ikot nasihat sir aku..bace yassin setiap lepas solat asar...aku tak pernah tinggal..
tapi mungkin ade hikmah di sebalik semua nie kan ?? aku redha..


errr..motif aku buat entry nie ??

banyak care yang kite boleh ikhtiar nak berubat..tapi kalau kite tak berdoa ..tinggal solat.. bile kite nak baik kan ?? semua penyakit tuh datang dari ALLAH S.W.T..so kena la mintak tolong dari die..

p/s : akak aku kate result aku ni elok sebab HANTU aku tolong..errr..pe pendapat kaw ??

Tiada ulasan: