Followers

Jumaat, 15 April 2011

hari ni hari jumaat

mekaceh google sebab bagi saya gambar comel


wokey.. actually aku sedey doe.. sebab mase aku basuh pinggan aku tengok kat belakang rumah aku ade lelaki-lelaki pengecut  yang bodoh tak pergi solat jumaat ..

kalau orang tegur baling mercun kat rumah orang.. tak ke sial namenye ??

kalau kaw boleh melepak kat sungai belakang rumah aku dengan rokok kat tangan kanan, handset kat tangan kiri  and kopiah kat kepale  pesal kaw tak boleh nak pergi solat jumaat tuh ??

eh kaw !! kaw salah tempat erk ?? belakang rumah aku sungai !! depan rumah aku masjid.. kire cam kaw sesat la nie ye ?? kaw tak jumpe jalan nak pergi ke depan rumah aku tuh ??


kaw tak paham dhiqa.. cube kalau kaw yang kena pergi solat jumaat..kompem kaw malas jugak kan ??



eh kaw !! kaw ingat aku tak pergi masjid solat jumaat tuh zohor aku tak payah solat ?? kaw jangan la cakap macam kaw tak de agame !! kaw nak pergi solat jumaat yang seminggu sekali tuh pon susah macam mane kaw nak kawin doe ??



pe pulak kaitan kawen dengan solat jumaat nye dhiqa eh ?? kalau aku nak kawen aku just kena make sure duet aku cukup then batin aku ni kuat !!



hah !! tuh la kaw.. aku nak cakap kaw bodoh cam tak baek pulak.. nak cakap kaw pandai memang jauh la sangat.. ape aku nak panggil kaw nie ye ?? errr.. kalau aku panggil kaw CILAKE boleh tak ?? errrrr.. ke kasar sangat.. aku panggil kaw kentut la ye !! manje sikit..



wei kentut !! kaw ni tak de otak ke doe .. kalau kaw tak bertanggungjawab nak pergi solat jumaat yang seminggu sekali tuh camne kaw nak bertanggungjawab jage anak orang !! kaw nanti nak kawen dengan anak dare orang kan ?? kaw kena bagi makan anak dare orang tuh.. kaw kena jage anak dare orang tuh.. kaw kena la lead anak dare orang tuh menuju ke jalan yang benar.. tapi kalau kaw sendiri pon lintang pukang.. nak kawen camne bro ?? tak bertanggungjawab !! 



ala dhiqa..sekarang ade gps !! senang je aku nak lead die ke jalan yang benar 
* ayat camni memang jenis ayat yang nak rase makan kat hospital macam mane *







ape yang aku nak tekankan kat sini ..

kaw lelaki.. kaw memang kena pergi jumaat tuh.. pergila..jangan la jadi lelaki yang tak bertangunggjawab.. mak bapak kaw bukan la jenis yang tak ajar kaw solat kan ?? kaw tak rase bersalah ke bile orang pandang kaw then orang cakap "ni la budak..mak bapak tak ajar..orang laen pergi masjid kaw dok melepak tengok sungai .. "

tak pasal-pasal mak bapak kaw yang kena kan ??


fikir la wei.. mak bapak kaw penat hanta kaw pergi sekolah.. suh kaw jadi pandai..pandai berfikir..tapi kaw pulak sebabkan dieorang kena tuduh tak ajar kaw..

nak-nak kaw yang lepak kat sungai belakang rumah aku nie..*rumah mak bapak aku benornye*
kaw taw kan sungai tuh ade buaye.. bukan sikit ..berlambak-lambak buaye kan tuh seme kan ??


 ce kaw bayangkan kalau kaw tak pergi masjid tapi kaw decide " lagi best aku lepak dengan membe aku kat tepi sungai dari dengar khutbah kat masjid" .. then tibe-tibe kaw tergelincir *dengan care ape sekalipon* and jatuh dalam sungai tuh.. and dengan takdir ade buaye kat kawasan kaw jatuh tuh..kaw pulak jatuh atas kepale die.. memang la die marah kan ?? tak ke tersiat-siat badan kaw sebab buaye tuh mengamuk ?? kaw rase bile kawan-kawan kaw dah nampak buaye tuh die berani tak terjun sungai tuh nak selamatkan kaw ?? kaw rase laaaa..

buaye ialah haiwan kedua yang menyerang dengan pantas

aku kenal la kawan aku dhiqa !! dieorang semua baik-baik.. tak denye nak tinggal aku kena makan dengan buaye tuh 



kalau dieorang baik kenape dieorang tak ajak kaw pergi masjid ?? kenape dieorang ajak kaw pergi tempat yang tak de kaitan pon dengan masjid tuh ?? kalau tuh kaw cakap baek memang kaw patut pergi  mampus belajar balik kat sekolah pasal ape itu baik dengan jahat..fikir la..bukan untuk aku kaw fikir..tapi untuk diri kaw..







p/s: mengikut analisis ayah aku..aku jenis yang tak bersabar..orang yang tak pandai bersabar cam aku nie
kalau kawen susah.. adesss..=____="

3 ulasan:

SiS NaD berkata...

SaLaM ZiaRaH DaRi SiS... DaTaNG TeRJaH DaRi BLoG aBG BeN... NaK KoTaKaN JaNJi TuK ZiaRaH RaKaN2 BLoGGeRS!~ (^_____^)V

JoM MeRiaHKaN DooNia BLoG MaLaYSia!~ (^_____^)V

P/S : SaKiT MaTeR RNGoK Laki Tak G SMaYanG JuMaaT... aSe Nak BaKo Je...

DHIQA nA.IM berkata...

akk eh..tuh la psl..kite bako !!!

Nurul Aiman Ahmad berkata...

hati mereka mula ade bintik hitam..kesian..