Followers

Selasa, 8 Mac 2011

mati pucuk~~ terlalu open entry kali nie

owh..aku cube menjadi open dalam perbincangan ini..actually benda nie pengetahuan umum sebenarnye..bukan la aku mencarut or berkata sesuatu yang lucah..perkara ni sangat umum..pada pendapat aku tak salah untuk aku cakap pasal mati pucuk ni..

mati pucuk or dalam bahase saintifiknya erectile dysfunction merupakan kecacatan yang amat digeruni oleh kaum lelaki..ye la kan.bende ni boleh menyebabkan keruntuhan rumah tangga..di malaysia..lebih kurang 3.5 juta lelaki mengalami mati pucuk..waooo !! sumpah aku terkejut bila dapat tahu tentang nie..speechless weh !! kesian kat dieorang..2 kat malaysia..kalu kat dunie berape agaknya..

however ade kajian (rajin betol aku buat kajian kan??) mengatakan bahawa 1.7 juta lelaki tuh berumo 40 tahun ke atas..kalu gitu..baki nya 1.8 juta tuh maksudnye orang muda??wahhhh !! aku speechless buat kali kedua !! kirenye orang muda ade la ye yang mati pucuk?? 

mati pucuk nie ade sebab benonye..
• Masalah perubatan seperti diabetes dan tekanan darah tinggi yang boleh
menyempitkan saluran darah (arteriosclerosis)
• Penyakit mental seperti kemurungan dan kebimbangan
• Kecederaan pada otak dan saraf tunjang
• Masalah hormon seperti kekurangan paras testosterone yang rendah
• Kegagalan hati dan buah pinggang
• Penyakit Parkinson
• Angin ahmar
• Komplikasi pembedahan kelenjar prostat atau pundi kencing (jarang berlaku)
• Kesan sampingan ubat-ubatan
  • merokok
  • obesiti
  • stress
  • korang aktiviti fizikal
  • alcoholic
so jangan kaw cakap la aku merokok baru nampak hebad n macho..please la wei..ape hebadnye merokok kalu boleh sebabkan mati pucuk ??pe machonye merokok kalau kaw mati pucuk ??cube bagitahu aku..(aku menaip dengan hati yang mendongkol)..ewwwwww...tak macho langsung !!

tapi sebagai manusia tak elok kite menyisihkan orang mcm dieorang nie..dieorang tak nak pon benonye mati pucuk kan??sape yang nak...??giler ke hape nak mati pucuk??

 tapi ade je care nak baek kan mati pucuk nie..g jumpe doktor..kan senang !! haha..

tibe-tiba aku cite pasal mati pucuk kan??sebab aku mimpi aku tulis dalam blog..haha..bengong tak??erghhhh..aku rase diri in sangat bengong bile mimpi pasal mati pucuk..cam watdehel aku nak mimpi benda yang camni??..cam xde kaitan kan??

p/s: aku rase aku nak letak gambar yang berkaitan dengan mati pucuk nie tapi ntah kenape aku rase gambar-gambar tuh hanya mencemarkan blog aku yang suci ni

Tiada ulasan: