Followers

Ahad, 18 November 2012

cemburu

Assalamualaikum kau .

Haiii ! Pelik tengok aku ade ? Haishh . Biase lah . Bile nak final baru internet laju . Ngehngehngeh.
Eh ? Tak faham ? Kalau internet laju baru boleh uodate blog . Haiilahhh . Setiap kali update mesti nak suruh aku cakap bende yang sama kan ??

Cemburu . Ape yang kau tahu pasal cemburu ? Ape yang aku tahu pasal cemburu ?
Apa yang semua orang tahu pasal cemburu?


Apa yang kau cuba nak sampaikan ?

Cemburu . Semua orang pon ade perasaan tu . Cemburu ni bukan je dalam perhubungan cinta tapi meluas . Macik-macik yang duduk umah cemburu bila jiran sebelah rumah beli tv Sunny 50'. Remaja-remaja cemburu bila kawan dieorang pakai Samseng 4 atau 5 atau YouPhone 5 . .
Rakan sekerja cemburu bila  kau naik pangkat . See ? Cemburu nie semue pon rase . Tak boleh halang .

So ? Ape yang kau nak sampaikan sebenarnye ? Aku tak faham .

Well . Aku cume tertanye-tanye . Kenapa bila ade seseorang tuh cemburu dan kite tahu tapi kite still nak persoalkan ?
Kenapa perangai kau macam tuh ?
Kenapa kau cemburu ?
Buang la cemburu kau tuh..
Tak gune cemburu, tak boleh ubah ape-ape .
Orang yang cemburu nie loser .

Ahhh . Omaiii !!! Kenapa mesti ade nak persoalkan ? Boleh bagitahu aku ?

Memang aku tahu  kadang-kadang kite nak tahu sebab tapi sebenarnye tak payah . Kite sendiri boleh tahu sebab tuh . Manusia ni memang ade rase iri , cemburu , hasad, dengki . Perasaan cemburu tuh memang semule jadi . Tak perlu setiap orang nak persoalkan itu ini

Tapi cemburu tuh tak elok . Takkan kita nak galakkan orang rase cemburu ?

Eh . Ade aku cakap pasal nak galakkan ? Tak ade aku rase . Why dont bile kite tahu seseorang tuh cemburu , kite comfortkan die . Kite tenangkan die .

Eh , ape kate kau tanye cik google macam mana nak hilangkan perasaan cemburu ?
Eh , kau jangan macam ni mesti ade care nak solvekan bende nie.
Please sayang, you tahu you lagi better dari orang lain kan ?

Ape yang aku cube nak cakap ialah, bagi semangat dekat orang yang cemburu nie . Sebabnye mereka yang cemburu nie sebab dieorang tak ade keyakinan diri . Unsecure dengan diri sendiri . Rase diri ni tak mampu nak menandingi sape-sape .

Sedangkan kite tahu , bile kite ubah diri kite jadi lebih baik , we will get better and we can get through all obstacle .
(speaking even broken English)

Ahh! Kau faham tak sebenarnye ape yang aku cube sampaikan ?







Tiada ulasan: