Followers

Khamis, 15 November 2012

Buang tebiat

Assalamualaikum kau !

Haiipp! Here i am  my dear . Wah . Dah lame tak update blog tibe-tibe speaking kan ? Macam good -good je aku rase .


Kenapa dah lama tak update blog ?

Kenapa ? Persoalan kenapa tuh aku rase macam dah terjawab dalam entry-entry aku sebelum nie. Internet tiada. Eh . Internet punye connection ade tapi bile bukak create new post take almost a day untuk loading . So aku terpaksa abaikan cita-cita untuk update blog yang comot nie. Lagipon aku cube untuk berubah ke arah positif jugak untuk update entry kat blog nie . Sebab macam bengang tengok carian cerite lucah melayu ialah blog ni . Bila masa pulak aku buat cerita lucah melayu kat blog suci aku nie . So aku tengah cube mencari ilmu untuk dikongsikan dengan kau . Excited tak nak belajar benda baru dari aku ?

Eh ! Engkau yang tengah mencebik mulut yang konon good-good tuh kenapa ? Ade masalah ke ? Huh !!

So ? Hari ni ada bende baru nak dikongsikan ?

Ade . Tapi bukan bende baru . Bende dah lama . Even masa sekolah pon kita belajar bende nie. ORIGAMI. Origami ye sayang . Bukan poligami. Haipp !!!
Baru-baru ni ade belajar buat origami sikit-sikit . Sebab buat origami ? Nak bagi dekat inche Angry Bird tersayam laa ..Konon nak manis-manis dengan beliau walaupon  hakikatnya tangan tak ade seni kan ?




Ape faedahnye buat origami ni selain membazirkan kertas dan merosakkan alam sekitar ?

Actually kita tak boleh nak take everything from a negative view. Tak elok .Banyak bende yang kau boleh dapat dari buat origami nie . Origami ni macam life . Kertas kosong yang sama . Yang tak ade makne . Yang bila dilipat dengan kemas dan betul ade hasil .Kalau awal-awal kau dah salah lipat kertas kau, ade hasil die tapi akan mencacatkan rupe bende yang kau hasilkan tuh taw ? Faham tak ape yang aku cube sampaikan ?

Macam life . Kite yang tentukan jalan kita . Lipatan origami tuh macam jalan yang kite tentukan untuk life kite. Kalau salah jalan , kita tetap boleh kembali semule ke jalan yang betul .Tapi kesan tuh tetap ade and maybe kesan tuh boleh mencacatkan keseluruhan hidup kita . Who knows right ?

Apa yang kau dapat selame buat benda alah nie ?

Of coz la aku dapat belajar bende baru kan ? Buat bende ni menyebabkan aku fokus , sabar , cermat and lembut . Sebab lipatan tuh kena lipat betul-betul . Kena berhati-hati . Kadang-kadang aku terfikir , kalau la aku fokus mase dalam kelas macam aku fokus buat bende ni ,mesti dean list tuh macam makan kacang je kan ?

Tuh je yang kau nak tunjuk untuk entry nie ? 

Yup ! Gambar-gambar yang atas tuh je la yang berupe macam ape yang betul . Yang lain haram sangat nak nampak rupe . Aku buat bunny box macam rupe sampah je . Mungkin aku perlu tekun lagi kot ? Mungkin kan ?

Kata-kata terakhir kau untuk entry nie ..

Try to learn to do this . Cube buat untuk bagi kat orang yang tersayang . Kau akan rase nak buat betul-betul . Maybe aku patut fikir macam tuh masa study kat BMI nie . Kena start fikir aku study nie untuk ape ? Untuk sape ? Sape yang akan bangge dengan aku kalau aku success . Kan ? I have to start to think about it deeply . 







p/s: Do things for the one you love . Make them proud . Let them have a reason to smile not to cry because of you !
Homesick already :(

Tiada ulasan: