Followers

Rabu, 15 Jun 2011

memberontak

thanks google
Sejak dua hari ni aku asyik makan tembikai je . Macam bercita-cita nak mati cepat je sebab aku ni bukan boleh makan tembikai . Boleh masuk sepital woooooo !!


Eh , hari ni bukan aku nak cakap pasal tembikai . Aku nak cakap pasal memberontak atau rebellion ke rebelious ?? Aku pon tak tahu yang mane betol . Eh yang mana 1 ye ?? Aku tak pandai macam kau . Kalau aku silap sila la komen ye . Eh , kalau nak komen sila la guna iD ye sebab aku disable anonymos nie . So kalau nak tegur aku pasal aku punye blog ke better kaw guna name sendiri . Tunjuk muka . Baru aku boleh terima teguran kau tuh . Kaw nak cakap blog aku bosan pon tak pe . Tapi sila la bagi link untuk aku pergi ke blog kaw ye . Yela blog kaw tak bosan , orang bace gelak gulink-gulink  kan ?? Kalau nak menjerit kat shoutbox aku pon boleh tapi macam aku bagitahu sila linkkan blog kaw , tak payah jadi manusia tak bernama . Pengecut doe .


Eh , aku dah merapu . Okeh . Memberontak . Remaja comel macam aku nie ade sifat nak memberontak . Salah 1 sebab memberontak ni sebab :

NAK PERHATIAN 

-Ye . Aku akui aku kalau memberontak ni aku nakkan perhatian . Aku sanggup buat benda yang aku tahu salah sebab nak kan perhatian . Biasa la bila dah besar ni kadang-kadang poyo je lebih . Nak manja-manja tapi tak de orang layan . So memberontak ialah satu cara nak dapatkan perhatian . So kaw nak dapatkan perhatian , sila memberontak !!


TAK SUKA DITEGUR

- Aku kadang-kadang tak suka ditegur kalau aku buat sesuatu . Bagi aku benda yang aku buat tuh dah betol .  So kaw tak payah nak sibuk-sibuk buat cerdik nak tegur aku buat sesuatu . Selagi aku tak tanye kaw tak payah nak mengada-ngada ( aku ni suka bertanya , kalau tak tahu aku akan tanya so tak payah risau kalau kaw nampak aku buat salah sebab nanti aku sendiri akan pergi kat kaw unbtuk mendapatkan kepastian )


TAK SUKA DIARAH

- YE . Aku tak suka diarah-arah . Kalau dah memang kerja aku , aku sendiri tahu bila nak buat ,. So just shut up !!  Kadang-kadang bila kena buat kerja kat rumah aku akan tertanya-tanya

" Kenapa suruh aku ?? Tak ade orang laen ?? Kalau aku tak ade orang laen tak boleh buat ?? "

Tapi lepas aku dah matang ni aku sedar ape salahnya berkhidmat untuk family aku . Selalu depan orang je aku buat rajin (aku hipokrit) tapi dengan family pemalas . Aku rase macam cilake je bila aku buat perangai malas dengan family . So aku ambil keputusan aku nak buat malas depan orang tapi depan family rajin . Baru la sejuk hati dieorang kan ?? Bijak kan ??


EMOSIONAL

- Ye . Aku kuat emo . Bila aku dah emo aku mesti nak memberontak . Aku akan mengamuk tak tentu pasal . Boleh jadi aku rase nak hamik parang pergi tetak orang yang buat aku marah biar dia tahu aku betol-betol marah . Orang yang tak ade kena mngena pon kompem kena jugak dengan aku.



Eh , aku nak pergi buat kerja rumah . Mak aku tak sehat nanti die bangun die pulak buat kerja tuh . Bye !! By the way , kenapa aku rase enry aku bukan pasal memberontak ye ?? *thinking*



p/s:

bile memberontak muka aku macam ni la tapi lagi comel =D

Tiada ulasan: