Followers

Khamis, 10 Mac 2011

manusia BANYAK RAGAMNYE ~~

hei kaw !! haha !!tak paham nape mesti gelak

semalam aku menghabiskan mase aku kat luar rumah-bukan la kat halaman rumah kan.mula-mula pergi ke OLYMPIA COLLEGE-yang sangat bagus ambil sijil english class aku..then akak aku kate nak g nation wide kan..so kiteorang pon gerak ke nation wide

akak:aku hantar barang tuh kat nation wide belakang megamall..
aku:okeh
akak:(bawak kereta die pegi belakang megamall)
aku:k.dila..mane nation wide nye..tak de pon
akak:tuh la pasal..dah terlepas kot..tak pe..tak pe..kite round agi sekali
aku:okeh

setelah round kali ke due kompem dan memang kompem aku tak nampak langsung bangunan nation wide or ape-ape yang berkaitan dengan nation wide

aku:eh kak dila..awak nie betol ke tak?? tak de pon
akak:ye la..kat sini..betol..tak kan die dah pindah kot..kat belakang mega mall..betol..mega mall..mega mall..
aku:erk??tak de pon
akak:mega mall..mega mall-dah macam tengah berjampi dah akak aku-eh ikah !! ec mall la !! ec mall !!
aku: =.="


so pusing la semule kononnye nak pegi ec mall

akak:(bawak kereta terus naik tempat parking mega mall )
aku:errr..kak dila..
akak: ha..kenape??
aku:bukan kite nak pegi ec mall ke??
akak:haha..aku lupe la...
aku:=.="



pas tuh kiteorang pon pegi ke capcom kt atas tuh.. family station erk name die..kalu tak silap aku-dah terjangkit virus pelupe akak aku-aku and akak aku main la mainan yang ketuk-ketuk tuh kan..jannah dah menjerit-jerit sebab takut tengok mummy die ganas sangat..=.="


then pegi ke mekdi untuk berjumpe danish and azri !! makan-makan..bincang-bincang..then zahin datang..yea !! lame tak jumpe die !! haha ..

then akak aku tak lepaskan peluang die untuk berbisnes kat bebudak tuh lepas Zahin tersebut pasal BISNES !! okeh ye kawan-kawan !! kalau kaw tak nak dengar pasal bisnes jangn cakap pasal bisnes depan akak aku !!

then malam tuh kiteorang pergi hospital..ye !! hospital !! akak aku ade tairot-macam pelik je aku eja-so pergi la spital pas balik rumah then kuar balik..pergi makan dulu..dalam pukol 9 ++ kiteorang sampai hospital..ramai giler manusie !!memang silap la kiteorang kalau kiteorang pikir kiteorang akak aku je yang sakit kan??huh..-_-'


sumpah aku boleh tergelak  dalam mase yang same sedih tengok manusie kat hospital tuh..marah pon ade jugak..

SITUASI LAWAK-bagi aku lawak..kalau bagi korang tak lawak jangan gelak okeh-


ade sorang mamat nie..technician barangkali..die jatuh mungkin..jalan terhencut-hencut..name die dipanggil
muhammad zahim sile masuk bilik 2
so die pon pergila..then kawan-kawan die gelak..
woi !! die jalan sorang- sorang bodoh!!
giler kejam mereka..dah r kawan die terhencut-hencut..dan-dan pulak dieorang gelak..tak nak pulak pegi tolong papahkan..cettt..then mamat tuh kena pergi X-ray..ade la sorang kawan die jalan kat sebelah !! ye..die just jalan je kat sebelah mamat tuh !! then die tambahkan beban kawan die tuh dengan letak tangan kt bahu kawan die tuh..hehhh..sumpah kelakar kalau tengok !! dah sah- sah orang tuh sakit jalan terhencut-hencut boleh plak kaw pegi letak tangan kaw kat bahu die kan??berat la wei !! lagi la susah die nak jalan !! adess.. kaw jangan la buat lawak..
then lepas beberape jam kan..die ulang alik dari bilik X-ray ke bilik rawatan..dalam pukol 12 ++ pagi die keluar dari bilik rawatan..kire dah habis la kan..ape yang pelik..aku tengok kaki die tak pulak berbalut or bersimen..ye la kan..yela dah aku tengok die jalan terhencut-hencut..kalu terseliuh pon doktor akan bandage taw..tapi masalahnye yang aku tengok yang  berbalut tangan die !!!ke memang kalu tangan terseliuh die effect kaki??=.="
then ade sorang budak skolah nie..die jatuh motor..kene langgar dek kereta yang tak bertangunggjawab..lepas langgar orang lari !! bodoh betol..
budak nie die datang dengan abang and mak die..dieorang bertige pakai baju warne MERAH !!then datang pulak abang and kakak die(mungkin) dan dieorang 2 orang pakai baju yang same warne COKLAT !!
then datang pulak keluarge die yang len seramai 2 orang..dan dieorang pakai baju warne BIRU !! yang same..
aku dengan kakak aku macam wah !! ade hari keluarga kot !!=_='


SITUASI SEDIH

bile kaw pergi hospital kaw tengok budak-budak kecik tak bermaya..then nampak pucat..then muntah-muntah..ape kaw rase sebagai seorang manusie?? then bile budak-budak kecik tuh masuk bilik doktor dengar dieorang menjerit sakit !! sakit !! ape pulak kaw rase??
lagi menyedihkan aku bile sorang budak lelaki..sekolah rendah..ade obesiti..ayah die tolak wheelchair die..die dengan keadaan tak bermaya-budak tuh dah pakai baju hospital..sedih..then bile die tengah-tengah tido..die mengeluarkan 1 bunyi macam die tak boleh bernafas..then die terus muntah..ape kaw rase??sedih..budak tuh ade obesiti and dalam mase yang same die ade sakit jantung..YA ALLAH..KAU SELAMATKANLAH NYAWE KANAK-KANAK ITU..KAU BERIKANLAH DIE PELUANG UNTUK MENJALANI KEHIDUPAN SEPERTI BIASE..KAW JAUHKANLAH KEADAAN ITU DARI DIHADAPI OLEH ADIKKU FARIS JAD..AMIN~~
aku sedih jugak bile ade sorang pak cik nie die tercarik-carik ape ntah..die sakit..and die sorang-sorang !! pak cik tu sangat tua..arghh...hanco luluh hati ni bila tengok die melilau 2-3 kali..adessss..

SITUASI MARAH

aku marah bile ade orang yang rase die sorang je yang sakit !! nak marah okeh !! bengong !! sabar la !! sian mak kaw !! dah nanges dah bile kaw nanges-nanges tuh !! tapi bile kaw tunggu kat dalam bilik doktor tuh elok je kan kaw diam !! bengong !!! uncle yang kapele die tengah berdarah tuh agi relax la dari kaw !! hahhhh..kaw nak cepat-cepat g klinik swasta la der...errrghhhhh..marah betol aku !!


and aku..pukol 9++ malam aku sampai hospital..pukol 1++ pagi baru aku balik..huhhhh..ramai sangat kat sane..haishhhh..lagi lambat lagi aku tergeleng-geleng kepale tengok ragam manusIe kan??






  
cerite aku dan die !!

memang sejak akhir-akhir nie aku memang tukang kejut si die !! paling penting kejut waktu maghrib !! hailaaa..suke sangat tido meghrib-meghrib..hatoi..kalu mase maghrib tuh nak kejut die..sabar je la..suare DIE memang boleh buat makan hati setahun..
tapi pagi tadi beberape minit sebelom pukol 7 pagi..aku kol die

aku:sayang !! dah bangun ke??dah solat??(suare orang tengah tido)
die:aaa..dah..dah bangun dah..dah solat dah..memang bangun awal sikit hari nie..
aku:emmm(bercakap dengan mate tertutop)
die:mengantuk lagi ke??
aku:aaa??ape??(mate tutop..tarik bantal tutop muke)
die:haha..comelnye suare..
aku: erk??>.<(terus segar)


p/s:kenape bile pas dah jawab exam mesti orang tanye bleh buat tak??then bile dApat result mesti tanye dapat bape??then bile nak smbung study mesti ade yang bertanye dapat mane??bile dah belajar mesti tanye study macam mane??bile dah habis belajar mesti tanye kerje ape??then bile dah keje mesti tanye bile nak kawen??kalu dah kawen mesti dieorang nak tahu kawen dengan sape??ade anak dah??then tanye agi..tanye lagi..dan tanye lagi..ergh !! tak de ke nak tanye soalan lain macam kucing kat rumah dah beranak??or mungkin soalan yang mencabar macam 1+1 same dengan berape ye??arghhhh !! kan senang hati nak menjawab !! adesssss


memang gambar nie tak de kaitan langsung la kan??hehhh

Tiada ulasan: