Followers

Jumaat, 18 Mac 2011

kite semua calon ahli kubur !!

assalamualaikum w.b.t

erghh..tersentap tak ngan aku punye entry hari nie??

kite semua calon ahli kubur
bile rambut dah mule gugur
gigi dah mule luruh
badan mule bergetar
itulah calon ahli kubur


actually aku ade dengar ceramah mase kat rumah nenek aku kat bagan serai..actually ayat-ayat kat atas ni ade lagi..tapi mungkin aku tak ingat..mungkin

hurmm..kelmarin aku pergi ke zoo..okeh..zoo taiping..
kanak-kanak 3-12 RM 8..
dewasa RM12..
warga emas RM10

okeh..zoo tuh masih same macam aku pergi beberape tahun yang lalu..bile masuk je dalm kawasan zoo tuh..aku dah terpikir dah kalau kena kejar ngan beruk nie camne nak lari pakai kasut ade tumit nie??ergh..aku cuak ye kawan-kawan..then masuk kat kawasan kucing hutan..hujan turun..okeh..kami ade payung !! so tak risau !! kami ber5 !! payung ade 1 jep !!badan kami memang kecik-kecik kan !! tapi kami teruskan jugak perjalanan !! tak sampai 5 m hujan turun lebat selebat-lebatnye !! perghhhhhh.. mujur ade pondok atau dalam kate lennye sub station untuk train die .. okeh cakap pasal train..kenape kami tak naik train?? sebab train tak seronok !! watdefak kan g sane naek train yang cam HARAM tuh..ades...tak kan la kan kaw bayar 12 ringgit tuh just untuk tengok dari jauh and sekali imbas je kan haiwan-haiwan dalam zoo tuh kan?? ha..so wat for kaw naek benda alah tuh??ce explain kat aku-aku macam terEMO sikit pulak bile cakap pasal train kat zoo tuh

eh..kat mane aku tadi?? owh  ye !! HUJAN !! sesungguhnya hujan itu rahmat kan?? bile berhenti kat sub station tuh kami makan-makan sikit..then ade train lalu .. okeh sebabkan dah hujan and kompem-kompem la kami memang tak tahu bile hujan nak berenti so kami decide nak naek train !! erghhhhh...kami tahan la train yang lalu dekat sub station tu kan..naek then die berentikan kami kat stesen menunggu train yang lain..okeh !! fine !! kena tunggu lagi !! atoiiiiii.. penat la camni.. almost setengah jam kami tunggu hujan still tak nak berenti..and train tak jalan-jalan lagi..bile mase train jalan tempat duduk plak penuh cam HARAM ..adeesss.. so tunggu lagi -aku tak pernah taw pulak yang pergi zoo memerlukan kesabaran yang tinggi

pas tunggu 15 minit ade la train untuk kami naek..haish !! so mule la journey kami menaiki train yang tak seberape tuh..driver train tuh cume cakap gune mic ape yang ade sebelah kanan or kiri kami..aiseh men !! sepintas lalu jep !! nak maghoh la gini !! then sampai kat buaye tembaga.. kat sebelah cage  buaye tembaga tuh ade la pondok sub station tuh kan..kan pondok tuh ade kapel..errr..mungkin laki bini..mungkin la kan..errr...dieorang duduk tak de la rapat sangat-bukan menyindir-ade kerusi..perempuan tuh duduk kat atas kerusi dan lelaki tuh duduk kat tempat menyandar kat kerusi tuh..errr..kaw dapat bayangkan??
sekor buaye tembage tuh..dengan muke cam ade agenda mengAIM kan pandangan and muncung die yang cumil tuh kan kapel tuh..dalam hati aku dah bising  membebel-bebel pasal buaye tuh watdefak yang kapel tuh still duduk kat situ kan???giler or sewel?? aku tahu la takkan nye buaye tuh terlepas tapi nothing is impossible kan??sumpah aku cakap muke buaye tuh cam jahat !!aku tak tipu pon

then train stop.kami decide nak p jalan lagi sekali..sebab hujan pon dah berenti kan?? so jalan la...tengok itu..tengok ini..then sampai tengah jalan kami nampak beruk jantan !! die dah sedie nak kejar orang !! ciss !! pesal kaw rajin sangat nak kejar and kaco-kaco orang beruk !! atoi !! bagi la kiteorang lalu !! tapi dah tentu-tentu die tak nak bagi kami lalu kan?? so kami decide yang kami mesti berpatah balik !! patah balik !! patah balik   !! mujur jalan kat zo tuh banyak simpang !! atoiiiii.. tak de la kami pusing kat tempat yang same jep kan ??

3 kali lalu kat tempat buaye..ape agaknye yang buaye tuh pikir pasal kami?? agaknya aku cumil sangat kot tuh yang dak ber5 ni asik tengok and lalu jep ..maybe tuh yang buaye tuh pikir pasal kami?? adessss.. mane taknye akak aku lak asal lalu kat buaye tuh bleh lak die g mencangkung kat sebelah buaye tuh then g kaji gigi buaye tuh..tak de kije sangat ke?? adesss... 

mase tengah tengok buaye tuh boleh pulak abang ipar aku pergi sergah aku kan?? padan muke !! kena pukol dengan payung !! terseliuh jugak kaki aku !! atoiiiii.. kami jalan- jalan agi..sampai ade jumpe kedai cederamati cenderahati  aku decide nak beli sliper !!! tak sanggup nak kena kejar dengan beruk and lari pakai kasut yang cam tinggi nie !! dem !! habis duet aku !!


jumpe lak dengan tempat singa !! bukan singapore !! aku tak de pasport nak p sampai singapore .. mungkin nanti aku buat pasport..-cam haram tibe-tibe aku lari dari topik kan??- die mengaum !!! die cam marah ngan kami yang lalu tengok die !! pak cik singa !! kami nak datang melawat je kot !! tapayah la marah-marah..chill oke..aku lalu dengan pantas..okeh !! aku takot la bengong !! camne kalu die terlepas?? arghhhhh !!


pusing lagi !! jalan-jalan lagi still ade beruk !! cilake !! pesal kaw lepaskan beruk nie bengong !! -mungkin aku marah kat zoo tuh-tak pasal-pasal kena pusing lagi !! mujur la jalan kat zoo tuh banyak cabang kan?? kalu aku pusing-pusing lalu kat tempat yang same jep memang aku saman zoo tuh !! sakit kaki aku sial !! dah tuh pulak kena lalu balik kat singa tuh.. pe kehalnye !! adessss


jalan lagi !! aku dah kat tempat laen !! tapi singa tuh mengaum lagi.. tak tahu die marah sape..makan lambat mungkin?? 1 zoo boleh dengar sore die !! patut la die raja rimba kan?? 

jalan -jalan lagi jumpe walabi yang bese keluar dari tempat die !! kire cam walabi yang sekor tuh dah expert la kuo masuk kandang nie !! hohh.. bagus betol.. then tengok ular kat rumah ular !!! ade lebih kurang 7 ekor ular sawa.. 6 ekor ular sawa jenis resam .. hailaaaa besar wei !! tapi tak leh kalahkan ular sawa yang kat taman teruntum !!besar okeh !! sangat besar !!

yang penting aku tahu memang budak-budak tak elok pergi zoo !! ganas siot !!18 SG

sampai la kiteorang balik kaki dah sangat la sakit !! sangat okeh !! tapi akak aku still nak p shoppin kat plaza kat taiping !! adesss .. penat la wei !! tapi pergi jugak..
besar kot !! the store jep dah 6 tingkat pekehal nye kan?? adesssss.. penat lak tuhhhhh..


gambar nie tak de kaitan pon ngan zoo !!!
 to my readers thx for  checking my rapu-rapu tahap cipan ni !! sangat tak de idea ye kawan-kawan

p/s: bahase yang kurang sopan aku dah warnekan jadi warne kuning supaye tak nampak sangat..kan bagus aku buat cam tuh??

Tiada ulasan: