Followers

Isnin, 21 Mac 2011

kaw pandang sekeliling.. tengok la ape yang kaw nampak !!

okeh..kaw bace tajuk pon dah macam bosan kan??*lame* but then aku betol-betol maksudkan..

hidup ini anugerah terindah*aku mengaku aku curi tajuk blog orang untuk jadikan entry*  tapi siries hidup ni anugerah terindah..

hidup boleh digambarkan dengan pelbagai benda..kegiatan..
contoh la..makanan..makanan ni banyak rase..ade pahit..manis..masam..masin..camtu jugak dengan hidup..tak semestinye manis je..ade susahnye.. betol tak pe yang aku cakap..

ayah aku selalu pesan..ikah kaw jangan memilih sangat makan tuh..

bagi aku ape yang ayah aku cakap tuh betul...
kaw tak setuju dengan ape yang ayah aku cakap?? sile tendang laptop or pc kaw sekarang !!  i mean NOW !! tapayah tunggu-tunggu lagi la..SEKARANG !!..

adess..memang la hak kaw untuk tak suke kan sesuatu tuh..tapi tak bermakne tak suke kaw langsung tak boleh terime..ajar diri tuh terime seme benda alah yang kaw benci tuh *asalkan benda tuh halal la ye*.. senang la kite nak sesuaikan diri kat tempat orang...

 ye la wei !! kaw pergi tempat orang tapi kaw harap tempat tuh sesuai untuk kaw?? watdehal kan?? cam cilake je gitu !! kalau kaw berfikiran tahap camtu maksudnye kaw memang ade masalah mental tahap kritikal..so kaw kena pergi mati  jumpe doctor sekarang !!

 hidup kite ni kena la belajar semua benda..terime semua benda..betol tak ??*klik iklan nuffnag kalau kaw rase aku betol*


ayah aku yang tersayang ajar aku makan semua bende*buangkan ape yang ade dalam fikiran kaw tentang saiz badan aku demi keselamatan sendiri*..ye la.senang kalau pergi rumah orang kan..makan je semua..tak de la susahkan tuan rumah nak carik makanan yang sesuai..betol tak??*aku rase pendapat aku betol pasal nie..korang??*


semua jenis makanan ayah aku ajar aku makan..antarenye peria !! korang tahu tak peria tuh ape??



ni peria !! kalau korang still tak kenal pergi pasar tani .. jumpe macik jual sayur..cakap..macik, saya nak peria sekilo..then kaw balik rumah..kaw makan semua peria tuh..tapayah masak-masak..mungkin lepas tuh kaw kenal dan ingat ape itu peria sampai bile-bile..

ayah : ikah kaw jangan asyik nak makan benda manis jep..benda pahit pon kena makan !! macam hidup jugak..bukan ade manis je..kadang-kadang ade pahit jugak.. orang yang tak makan peria ni orang yang takut dengan hidup..ape kes takot dengan hidup..dengan hidup takot..dengan mati pon kaw takot..kaw nak jadi ape??

okehhh..itu adelah salah satu contoh ayat yang sering kali aku dengar..adesss..kaw tak tahu sering kali tuh ape?? kaw pergi balik bangladesh la wei !!! cettttt...

aku sokong pendapat ayah aku !!*sila korang sokong jugak* betol la..makanan ni macam kehidupan.. macam tuh jugak dengan pemakaian kasut.. kalau kaw tak pakai kasut tuh kaw takkan tahu kasut tuh selesa atau tak. betol tak??*kaw nak bantah?? sila hentak kepale kat dinding sebagai tande kaw membantah*


 bagi aku nak gambarkan hidup nie kite boleh tengok sekeliling kite..kaw penah dengar orang cakap "hidup itu umpama roda..sekejap di atas..sekejap di bawah".. even roda pon bleh dijadikan gambaran hidup... so kaw tengok sekeliling..pandang setiap bende tuh !! pikir !! setiap bende tuh bleh gambarkan kehidupan..


 dah la..penat la merapu..rehat jap bersame MEE KARI !!

p/s: watdehal aku tengok seme orang ade header masing-masing?? penting ke??*ayat orang dengki*






eh..aku lupe lak..alang-alang aku gune name blog orang untuk buat ayat dalam entry nie..pe kate aku bagi link die sekali kat korang..

KLIK SINI DAN FOLLOW INI BLOG OKEH !!

Tiada ulasan: