Followers

Ahad, 30 Januari 2011

TEKNIK CIUMAN YANG MENGGHAIRAHKAN !!

haa..oke..cre cium yang mngghairahkn ialah bile kowg cium ngn ghairah n penuh pasaan..hahaha



oke..sabet aku nk ckp psl cium2 nie..xde kaitan oke..sje jepp..haha..ade sowg akk 2 kte..tjok setiap n3 mstla GEMPAK !!..so juz gempak je la kot..kn...haha

oke..aku nk bgtaw pe ye..actually idea utk mnulis blog nie..dh 2-3 kali dlm pale otak aku..tp ble bkk je aku blur..hummm..oke..aku nk ajr kowg masak la kn..nk x??alallaaa..nk la..ngeeeeee..aku nk ajr jugak !! x kire !!






KURMA AYAM
 *sssshhhh..ni resepi bpk aku taw..jgn pecahkn oke..kite2 je taw..kowg dh tgk resepi nie jgn lak kowg xbwt..HARUS ye seme !!

bahan2
  • ayam sekor dibelah ske ati
  • rempah kurma ayam 2 bgkus (kecik je)
  • rempah sup (suku dr 1 bungkus yg kecik)*kowg jgn gler beli bunjut lak..aku ckp rempah oke
  • rempah penumis (yg 4 beradik 2)
  • bwg besar sebijik(separuh dipotong halus n sperauh just hiasan)
  • bwg putih 3 ulas(potong halus)
  • halia yg agk2 cukop(pootng halus)
  • lada kecik(cili padi) 3 or 5 btg(tumbuk xhanco sgt)
  •  lada hitam ske ati kowg la nk ltk bnyk mne...(lada hitam yg dh ditumbuk hanco ye)
  • buah keras(tumbok smpai hanco)
  • gula
  • garam
  • ajinamoto
  • 3 asam keping 
  • susu cair(1/3 tin)
cre2 mask !!
  1. letak aym yg dipotong n dh siap bersih td dlm 1 bekas besar..BEKAS BESAR!!
  2. msokkn rempah kurma 2 bungkus 2 n suku rempah sup dalam bekas aym td..masukkn jge lada kecik..lada hitam.buah keras..gaul rata..kalu terlampau kering masukkn sdikit air..sedikit shja..perap skjap..
  3. pnskn kuali ngn minyak yg agk2 5 sudu..(minyak kne bnyk)..tumiskn rempah penumis smpai nek bau..then msukkn bwg yg potong halus,bwg putih,n halia..tumis smpai nek bau..
  4. msukkn bhn yg gaul td.masukkn air..then tggu mndidih ckit...then msukkn susu cair..
  5. masukkn gula setengah sudu besar..garam secukop rse(ai 2 aku msk ltk 2 sudu yg xbp besar)..n ajinamoto ckit je(1/2-1 sudu kecik)
  6. kaco hingga nek bau..jgn lupe msukkn asam keping td..
  7. then tggu smpai mnggelegak..smpai ayam 2 msk  bru tutop api dapor..
oke??errrrrrr...kalu xphm bwt2 la phm..aku bkn bese tulis resepi2 nie..oke???


p/s:spe2 nk improve teknik bercium 2 kowg kne msk kurma aym nie dulu..then otomatik trus kaw expert sal cium2 nie..ngeeeeeeee

Tiada ulasan: